ZAPROSZENIE_GALA_MANIFEST50_Mysia3_1.12_godz.19
Gwiazdy wspierają kolejną edycję kampani Projekt Test

Archipelag Pokoleń jest partnerem akcji społecznej pod hasłem  Manifest 5.0. Chcemy całego życia!

Tegoroczna kampania pod porusza problem seksualności i profilaktyki HIV/AIDS w grupie 50 plus. Wedle obiegowych opinii seksualność jest domeną ludzi młodych, a w pewnym wieku seks jest już tylko wspomnieniem. W perspektywie starzenia się społeczeństwa takie myślenie staje się stereotypowe. Seksualność osób 50+ pozostaje tematem tabu, po prostu nie wypada mówić o seksie w tym wieku. Dzień 01 grudnia, jako Światowy Dzień do Walki, jest okazją do tego, aby przełamać stereotypy i rozmawiać o seksualności w każdym wieku, o tym jak można zabezpieczyć się przed zakażeniem wirusem HIV. Eksperci podkreślają, że poziom wiedzy na temat bezpiecznego seksu w grupie 50 plus jest znacznie mniejszy niż wśród młodzieży.

„Debata publiczna przepełniona jest treściami erotycznymi, a seksualność na wolnym rynku jest towarem prawie idealnym. Kiedy jednak kończy się anonimowość i przechodzi się do problemów jednostki, nagle pojawia się wstyd, zakłopotanie a czasem nawet wyparcie, stwarza to ogromne zagrożenie w obszarze zdrowia publicznego. Z danych epidemiologicznych wynika, że 11% nowych zachorowań na AIDS występuje u osób po 50-tce. Co więcej, liczba nowych przypadków w tej grupie rośnie szybciej niż wśród osób poniżej 40 r.ż.” – tłumaczy Agata Kwiatkowska, specjalista zdrowia publicznego i autorka kampanii.

Ambasadorami i ambasadorkami kampanii są: Mariola Bojarska-Ferenc, Ewa Kasprzyk, Lidia Popiel, Grażyna Wolszczak, Andrzej Grabowski, Jacek Kawalec, Tomek Lipiński, Piotr Polk.

Efekty sesji będzie można zobaczyć po raz pierwszy 1 grudnia w Światowy Dzień AIDS. Zdjęcia zostaną opublikowane w magazynie Gala. Powstałe w ramach kampanii spoty będzie można zobaczyć w największych stacjach telewizyjnych, na stronie internetowej oraz w sieci kin Multikino. W Światowy Dzień AIDS zostanie również uruchomiony portal edukacyjny www.manifest50.pl, gdzie każdy będzie miał szansę dopisać swój własny punkt do manifestu.

Jest bardzo dobrą okazją do tego, aby ten temat poruszyć. Dlatego my, osoby, które w bliższej lub dalszej przeszłości przekroczyły pięćdziesiątkę, postanowiliśmy obalić te złośliwe stereotypy. Czujemy się atrakcyjni, zdrowi i szczęśliwi. Jesteśmy dumni z naszej seksualności. Chcemy, aby dla wszystkich w naszym wieku seks był istotnym, satysfakcjonującym i pięknym elementem życia, bez wstydu i kompleksów. Mówmy otwarcie o naszych potrzebach i fantazjach. Dzięki temu życie będzie ciekawsze i pełniejsze

Pełna treść Manifestu 5.0 dostępna w zakładce ProjektTest_MANIFEST50

Autorka kampanii: Agata Kwiatkowska
Zdjęcia i reżyseria: Zuza Krajewska / LAF AM
Produkcja sesji i spotów: High Noon, Film Fiction
Stylizacja: Marta Śliwińska / InStyle, asystentki stylistki: Weronika Bolimowska, Maria Wyszomierska, Anna Kubiak
Make-up: Patrycja Dobrzeniecka / Master of Makeup Academy. Sesja wykonana kosmetykami MAC
Fryzury: Piotr So, Grzegorz Smoderek, asystent Ewelina Mruk / KEVIN.MURPHY
Manicure: Nail Spa
Zdjęcia i film backstage: Greg Klukowski Photography
Więcej na www.projekttest.pl oraz www.facebook.com/projekttest
Kampania jest finansowana z  M•A•C AIDS FUND,  międzynarodowego  funduszu  dzięki  któremu  na  całym  świecie  realizowane są projekty na rzecz walki z AIDS. Środki na te działania pochodzą ze sprzedaży specjalnie przygotowanej na ten cel limitowanej edycji produktów. Każda złotówka ze sprzedaży szminki i błyszczyka Viva Glam pomaga kobietom, mężczyznom i dzieciom dotkniętym HIV/AIDS. Ambasadorami Viva Glam byli m.in. Elton John, Mary J. Blige, Shirley Manson, Linda Evangelista, Christina Aguilera, Nicki Minaj, Lady Gaga, Ricky Martin, Rihanna. Najnowszą kampanię promuje Miley Cyrus.